Netflix biedt meer dan $ 300 miljoen aan voor billboard-bedrijf: bronnen |Reuters

2022-07-22 19:43:54 By : Mr. Roman Zhu

Door Liana B. Baker, Jessica Toonkel(Reuters) - Netflix Inc NFLX.O biedt meer dan $ 300 miljoen aan om een ​​bedrijf te kopen dat billboards in heel Los Angeles bezit, inclusief op de beroemde Sunset Strip in West Hollywood, een stap die het zou kunnen helpen geld te besparen door een hoog aanzien te houden in het entertainment van de wereld kapitaal, aldus bekenden.De aankoop van Regency Outdoor Advertising zou, indien succesvol, de grootste tot nu toe zijn voor het snelgroeiende streamingvideobedrijf in Silicon Valley, dat een studio in Hollywood heeft en nu een van 's werelds grootste film- en tv-producenten is.De motivatie van Netflix was niet meteen duidelijk, maar het zou in de loop van de tijd geld kunnen besparen met de deal, volgens brancheanalisten, omdat het dit jaar de uitgaven voor marketing voor zijn originele shows en films opvoert tot $ 2 miljard.Netflix gebruikte Regency Outdoor-reclameborden om de dramaseries "Stranger Things" en "The Crown" te promoten.Een billboard-advertentie op de Sunset Strip in Los Angeles kan $ 140.000 per maand kosten, zegt Barry Lowenthal, president van The Media Kitchen, een in New York gevestigde media-inkoper."Dit is een slimme zet voor Netflix omdat het een zeer belangrijke kijkmarkt is", zei Lowenthal."Los Angeles is belangrijk voor de mensen in de industrie."Technologiebedrijven Amazon.com Inc AMZN.O, Hulu en Facebook Inc FB.O en traditionele mediabedrijven zoals Walt Disney Co DIS.N wedijveren allemaal met Netflix om abonnees te winnen.Netflix is ​​slechts een van de bieders voor het in Los Angeles gevestigde Regency Outdoor en er is geen zekerheid dat het aanbod zal zegevieren, zeiden de bronnen deze week en vroegen om niet geïdentificeerd te worden omdat de zaak vertrouwelijk is.Netflix weigerde commentaar te geven.De aandelen waren nagenoeg onveranderd in een iets lagere markt.Regency Outdoor heeft niet gereageerd op een verzoek om commentaar.'S Werelds grootste streamingmediabedrijf gebruikt nog steeds fysieke advertentieruimte zoals billboards om zijn shows te promoten.Billboards houden stand in vergelijking met andere vormen van traditionele reclame, zoals advertenties in kranten of tv die gemakkelijk over te slaan zijn.Regency Outdoor, eigendom van de broers Drake en Brian Kennedy, is eigenaar van billboards op Sunset Strip, een deel van Sunset Boulevard in Los Angeles dat bekend staat om zijn livemuziek en nachtclubs en staat vol met spetterende billboards die aankomende tv-shows en films promoten.Het heeft ook billboards op de internationale luchthaven van Los Angeles, op grote snelwegen, in de buurt van de campus van de University of California, Los Angeles (UCLA) en dicht bij het honkbalstadion Los Angeles Angels, volgens de website van het bedrijf.Netflix zei eerder dit jaar in een brief aan aandeelhouders dat de marketinguitgaven "iets sneller" groeiden dan de inkomsten.Als gevolg van de grotere marketinguitgaven zullen de uitgaven van Netflix per abonnee met ongeveer 25 procent stijgen tot $ 16 per abonnee, tegen $ 13 per abonnee, volgens een recent MoffettNathanson-rapport.Het bedrijf meldde dat het eind 2017 wereldwijd 117,6 miljoen streaming-abonnees had, meer dan welke directe concurrent dan ook."Naarmate de markt voor originele inhoud drukker wordt, verhoogt Netflix het volume om het toenemende aantal originelen van Netflix te promoten", schreef Michael Nathanson, een MoffettNathanson-analist, in de onderzoeksnotitie.De eerste bekende overname van Netflix was vorig jaar de aankoop van stripboekuitgever Millarworld voor een niet nader genoemd bedrag.Rapportage door Liana B. Baker en Jessica Toonkel in New York;Aanvullende rapportage door Lisa Richwine in Los Angeles;Bewerking door Bill RigbyOnze normen: de Thomson Reuters Trust Principles.Alle offertes hadden een vertraging van minimaal 15 minuten.Zie hier voor een volledige lijst van omruilingen en vertragingen.